K.V.V. COXYDE - KSK HEIST 2-2

DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

K.V.V. COXYDE - KSK HEIST 2-2

Bericht door DAVILA »

Wie meer wil weten over onze tegenstrever van volgende zondag surft naar:

http://www.kvvc.be
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

VV COXYDE - KSK heist

Bericht door klenne »

Zondag 13 september om 15 uur
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.V.V. COXYDE - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

De laatste twee matchen tegen Coxyde vonden plaats tijdens ons kampioenenjaar in derde klasse (2009-2010). De match op Coxyde werd gewonnen met 1-2. We speelden zonder Webers en Gorts. We onthouden dat Ozcan twee keer geel pakte, Olieslaegers een strafschop stopte en Jan Hendrickx twee minuten voor tijd leep een kop/lobbal over de keeper tilde, goed voor de drie punten.

De match op Heist roept meer emoties op, één man tekent hiervoor verantwoordelijk: scheidsrechter Mario Chetta ! (ik denk dat die fantast nu niet meer fluit maar een frituur uitbaat in Beringen).
Uit de pers toen: 'Jan Hendrickx en Bart Webers doen hun verhaal over wat rood had moeten zijn.
Hendricks: 'Ik viel achterover toen ik dat rood zag. Ik werd diep gestuurd, we gaan met twee naar de bal en ik word langs achter aangetikt. Ik doe helemaal niks, dat kan je goed zien op de beelden van de club. Dit kan toch echt niet.'
Webers zette een fantastische rush op. Hij was op weg naar de beslissende 2-0 voorsprong. 'Ik omspeelde eerst drie man en verscheen voor de keeper. Ik zag hem komen, ik gaf nog een pass opzij en werd dan door de doelman aangetikt. Ik kreeg mijn tweede geel voor een schwalbe, alsublieft.'
De match eindigt op 1-1 en heeft gevolgen: de volgende match op Ternat zijn Webers, Thys en Vandermieren (die ook geel pakten op Coxyde) geschorst en Sels gekwetst (moest met een verrekking van het veld in Coxyde.
Zonder vier basisspelers verliezen we met 2-1, niet door een wanprestatie (onze invallers deden het goed): 'Alleen een sublieme thuisdoelman hield de bezoekers na de rust van de verdiende doelpunten.' Hendrickx werd voor de groene tafel volledig vrijgesproken, of de statistieken van Chetta (grootste kaartentrekker in België: 'als ik twijfel tussen geel en rood geef ik altijd rood') die door een Heist supporter aan Cis werden overgemaakt hierbij hielpen, laat ik in het midden ;)

Bij Heist kunnen Webers, Grant en Wijns dit nog navertellen, bij Coxyde kunnen Ternier en doelman Cool (ondertussen naar de bank verdrongen door Dumesnil) dat ook.

Nog vermelden dat er ondertussen op kunstgras wordt gespeeld aan 't zeetje.
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: K.V.V. COXYDE - KSK HEIST

Bericht door Peter »

Op Coxyde kreeg Yus z'n tweede geel na het vieren met ontblote bast van z'n doelpunt.
En Karel Ternier is/was heerlijk speler (klein vinnig manneke die het bloed onder uw nagels haalde).

Na de match heb ik vooral het innige knuffelmoment van Bartje met de Cis onthouden...vrienden voor het leven werd net niet gezongen :-)

En ben niet meer zeker maar volgens mij was Webers er toen niet bij door een zware botsing met doelman week ervoor waardoor z'n gezicht/oog alle kleuren van de regenboog had toen.
eSKaa
Berichten: 1398
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.V.V. COXYDE - KSK HEIST

Bericht door eSKaa »

Dat klopt Peter, Webers was met ons mee met auto's naar 't zeetje gereden. Een beetje Kubben op't strand, eten op den dijk, en dan naar de wedstrijd (Knokken, Heist!). Hier werden we toch licht tegengewerkt door scheids Saadouni als ik me niet vergis? Net voor tijd maakte Hendrickx daar de winning goal... Over Webers zijn dieet in de voormiddag zullen we maar zwijgen, dat weet intussen bijna iedereen ;-)

En Davila: ik denk dat Chetta zich een jaar of 2 geleden nog eens deed opmerken. Hij woonde als toeschouwer een wedstrijd van Lommel bij, maar toen men wegens blessure van een official een nieuwe lijnrechter zocht, bood deze 'held' zich aan. Geen idee of hij daar ook de foute beslissingen aan elkaar reeg.. Ach, die man.. Zijn naam hoort in het illustere rijtje 'schlemielen met een fluitje', zoals daar zijn Röthlisberger en Prendergast :-)
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: K.V.V. COXYDE - KSK HEIST

Bericht door hesteneer »

Mannekes...waaaaar is den tijd?!

"Bart wa denkte, gaan we ne kaffe drinken? "
sgoe Ackx, we stoppen hier in Groot Bijgaarden aan de naftstase
Weber stapte mee uit, dan kunde ne kaffekoek ete?
"jaja Bart, das goe jonge"

5minuten later vinden we de Webers terug op mijn achterbank zonder kaffekoek ma me een paar blikkers leffe in de hand...ik vergeet het nooit meer :)
ter info: het was toen 9u smorges

Het was inderdaad een topdagje toen aan de zee afgesloten met 3 punten die ons, na een prachtjaar, op weg hielpen naar de titel!

Idd Peter, dat was toen na de bewuste forum rel :) afgesloten hoofdstukken noem ik zoiets...maar wel een schoon aandenken dat ik ook nooit meer ga vergeten :) Cis = held! :D
will
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 aug 2012, 00:35

Re: K.V.V. COXYDE - KSK HEIST

Bericht door will »

DAVILA schreef:
Nog vermelden dat er ondertussen op kunstgras wordt gespeeld aan 't zeetje.
Ohhh nee... weer van dat groen plastic....zou een apart klassement moeten zijn...
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: K.V.V. COXYDE - KSK HEIST

Bericht door klenne »

Ik maak er een weekendje van 8-) vrijdag zit den deze al mee ne jupiler in sunparks oostduinkerke :P 8-)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3013
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.V.V. COXYDE - KSK HEIST

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.V.V. COXYDE - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

0-1 26' Boulaouali 1-1 34' 1-2 61' Webers 2-2 65' nog 8 minuten te spelen - we kunnen blijkbaar geen voorsprong vasthouden
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.V.V. COXYDE - KSK HEIST 2-2

Bericht door DAVILA »

1-2 Webers op penalty vijf minuten later 2-2 door een owngoal...
Zo is het altijd wat ! :(
eSKaa
Berichten: 1398
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.V.V. COXYDE - KSK HEIST 2-2

Bericht door eSKaa »

Goh, een uitslag waar we blij mee mogen zijn imo. Koksijde was beter en vooral veel sneller. Van Asch werd meermaals ter plaatse gemakkelijk uitgespeeld, en achteraan was het constant alle hands aan dek.. De 0-1 was dan ook een totale verrassing, en eigenlijk zelfs niet verdiend. Jammer genoeg kunnen we die voorsprong niet lang vasthouden.
Al in de eerste helft Wijns weer naar de kant. Laat hem nu maar enkele weken fatsoenlijk recupereren, dat hij helemaal geen last meer heeft...

De tweede helft begon beter, en het leek alsof we de wedstrijd in handen gingen nemen. De 1-2 op penalty kwam er na een mooie actie van Papi, die voorzet en waarbij VDB (??) onderuit getrokken werd. Terechte strafschop.
Maar dan slaat die twijfel weer toe, en komen geven we toch die punten weg. En dat dat gebeurt is niet zo erg, want Coxyde verdiende dat punt echt, maar de manier waarop was misschien wat gemakkelijk..

Bon, weer ni verloren, 3 weken op rij. Positief punt :-)
will
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 aug 2012, 00:35

Re: K.V.V. COXYDE - KSK HEIST 2-2

Bericht door will »

Kweet nie ze, maar volgens mij maakt ons "legioen supporters" meer laweit op verplaatsing als thuis...
Misschien op thuismatchen ook een bus inleggen? met jupiler aan boord dan. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3013
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.V.V. COXYDE - KSK HEIST 2-2

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.V.V. COXYDE - KSK HEIST 2-2

Bericht door DAVILA »

FRANK CLAEYS: ‘HET WAS NIET SLECHT’

Geschreven op 14 september 2015. Gepost in A-kern

Na het zware drieluik tegen Lierse, Seraing en Eupen was met de komst van Heist bij de kustploeg de wil om de eerste driepunten te behalen overduidelijk aanwezig maar het mocht niet zijn. Koksijde moest na een goede wedstrijd vrede nemen met een 2-2 gelijkspel.

‘Het was zeker niet slecht. We hadden over het geheel van de wedstrijd het meeste balbezit maar het winnende doelpuntje zat er niet in’, zuchtte hulptrainer Frank Claeys. ‘Bij de rust, 1-1, was nog alles mogelijk. Toen het na een uur 1-2 werd vanop de stip zag het er plots minder rooskleurig uit. We hebben echter mentale weerbaarheid getoond en ons weer in de wedstrijd geknokt. Dat resulteerde in de gelijkmaker toen een bal door de bezoekers in eigen doel werd ontzet. Diep in de finale kreeg Tjendo De Cuyper twee goede mogelijkheden. Eerst mikte hij naast, de tweede poging werd alsnog door doelman Brughmans in hoekschop verwerkt. Als er een ploeg verdiende te winnen, dan waren wij dat.’

Bron: Het Nieuwsblad 14/09/20
Plaats reactie