Amateur liga

eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Amateur liga

Bericht door eSKaa »

Toekomstige tegenstander B.-Wilrijk heeft coach Spaenhoven ontslagen. Omdat ze niet meer eerst staan zeg... Omdat er wat mindere matchen tussen zaten.. Dennis van Wijck (ex-bijna elke 2e klasseploeg-coach) is aangesteld als opvolger. Ik begin te denken dat ze in Wilrijk het wat hoog in hun bol hebben gekregen. De promotie alleen is precies al niet genoeg meer, het MOET precies met nen titel zijn..

Anyway, konden ze dat geen half jaar vroeger gedaan hebben? Ik had die man wel bij ons willen zien trainen komend seizoen.. ;-) (no offence to Keleman)
Phoosten
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 feb 2015, 14:25

Re: Amateur liga

Bericht door Phoosten »

Intussen een positief advies voor
- een licentie betaald voetbal 1A: Roeselare, Lierse, Seraing, Cercle
- een licentie nationaal amateurvoetbal: Deinze

Nog 12 ploegen die geen advies gedeeld hebben met de buitenwereld.
yellowboy
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2015, 12:22

Re: Amateur liga

Bericht door yellowboy »

Wij hebben een licentie voor profvoetbal! Wij gaan volgend seizoen profvoetbal spelen! Onze ploeg en de supporters hebben het gedaan!!!!!
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Amateur liga

Bericht door eSKaa »

Ge staat 13e, doe maar gewoon, da's al zot genoeg (pun intended)
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Amateur liga

Bericht door hesteneer »

ackxke laat u ni vangen, dieje mens mag dagelijks 15 min op internet. Kheb juist het huishoudelijk reglement vant zottekot gelezen
Phoosten
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 feb 2015, 14:25

Re: Amateur liga

Bericht door Phoosten »

Voor de meeste ploegen nog 5 wedstrijden te spelen. Misschien nog even een tussentijdse pronostiek?

Promotie naar 1A: Antwerp

Promotie naar 1B: Eupen, Tubize, White Star, Cercle, Lommel, Lierse, Roeselare

Maar ik heb nog steeds het buikgevoel dat White Star naast een 1A licentie zal grijpen. Ze zullen misschien een 1B licentie bemachtigen, maar voor een 1A moest men op 15 februari volledig in orde zijn, en men is ginder momenteel nog vanalles aan het regelen. Union vervangt volgens mij White Star (hun verhuis naar KB was al voor 15 februari bekend + er was een officiele controle door vertegenwoordigers van Union, veiligheidsdiensten en afgevaardigden van de KBVB).

1B wordt dan: Leuven, Eupen, Tubize, Cercle, Lommel, Lierse, Roeselare en Union.
Westen (Roeselare)
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 mei 2014, 11:30

Re: Amateur liga

Bericht door Westen (Roeselare) »

Phoosten schreef:Voor de meeste ploegen nog 5 wedstrijden te spelen. Misschien nog even een tussentijdse pronostiek?

Promotie naar 1A: Antwerp

Promotie naar 1B: Eupen, Tubize, White Star, Cercle, Lommel, Lierse, Roeselare

Maar ik heb nog steeds het buikgevoel dat White Star naast een 1A licentie zal grijpen. Ze zullen misschien een 1B licentie bemachtigen, maar voor een 1A moest men op 15 februari volledig in orde zijn, en men is ginder momenteel nog vanalles aan het regelen. Union vervangt volgens mij White Star (hun verhuis naar KB was al voor 15 februari bekend + er was een officiele controle door vertegenwoordigers van Union, veiligheidsdiensten en afgevaardigden van de KBVB).

1B wordt dan: Leuven, Eupen, Tubize, Cercle, Lommel, Lierse, Roeselare en Union.
Zoals wij de laatste speeldagen bezig zijn, vrees ik ervoor. We zijn veel slechter aan het spelen dan enkele speeldagen geleden, en daarbij komt dat ploegen als Eupen en Lierse plots wel op dreef beginnen te geraken. Mocht Union na hun overwinning tegen White Star vertrokken zijn, dan vrees ik dat KSV Roeselare op de 9de plaats zal stranden. Als het echt tegenzit misschien nog lager.

En ik wil er niet op hopen dat een andere ploeg geen 1A-licentie krijgt (al zou het wel welkom zijn natuurlijk).

Mocht KSV Roeselare in de amateurklasse spelen, zou ik het niet als een ramp beschouwen (allez, sportief gezien dan), maar dan zullen we wel enkele jaren meedraaien in die reeks, want promoveren (of degraderen) zie ik hen dan nog niet direct doen.

Het spijtige voor KSV Roeselare is dan wel dat bepaalde (hoofd)sponsors zullen afhaken en we waarschijnlijk weer volledig geïsoleerd zullen liggen van onze tegenstanders. Tenzij Coxyde nu toch een licentie voor de hoogste amateurklasse krijgt, zou KSV Roeselare de enige West-Vlaamse ploeg in de reeks zijn :( *sigh*

Waar er nu eens een Cercle een kleine duizend bezoekers meekrijgt, (waarna KSVR ook met enkele 100den bezoekers naar Brugge trekt), zullen er geen zo'n uitschieters meer inzitten vrees ik. Tenzij misschien Beerschot-Wilrijk en Deinze (deze laatste zou dan onze 'streek'derby worden).

We zullen zien... Op 30 april zullen de teerlingen volledig geworpen zijn. En tot dat moment blijf ik hopen ;)

Maar Phoosten: jouw pronostiek mag zeker uitkomen :)
Phoosten
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 feb 2015, 14:25

Re: Amateur liga

Bericht door Phoosten »

Ik moet zeggen at Union me verrast heeft tegen White Star.

Toch verander ik mijn pronostiek voor de ploegen in 1B niet. Misschien dat het Roeselare of Lierse wordt in plaats van Union die moet opgevist worden, maar m'n buikgevoel zegt me dat White Star het moeilijk zal krijgen om een licentie voor het profvoetbal te bemachtigen.

In principe zouden ze momenteel al niet meer in aanmerking mogen komen voor een licentie 1A omdat ze niet in orde waren op 15 februari, maar ja, dit is nog steeds België :roll: .

Indien White Star een 1B licentie zou krijgen, zouden ploegen met een 1A licentie voorrang krijgen.

Maar 'k zei het al, dit is België, dus zo meteen krijgt White Star Bruxelles, de ploeg die nog steeds niet kan antwoorden op de vraag: "Waar speel je volgend seizoen?" (een vraag die al beantwoord moest zijn op ten laatste 15 februari 2016) toch nog een 1A licentie.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Amateur liga

Bericht door Dabo »

Negen tweedeklasse-clubs haalden een licentie voor 1A binnen, waarmee ze natuurlijk ook automatisch in 1B en in de amateurreeks mogen uitkomen. Maar wie haalde er nog allemaal een (lagere) licentie binnen?

Excelsior Virton is de enige club die geen 1A-licentie verkreeg, maar wel een officieel document voor 1B in de bus kreeg. Daarnaast haalden huidige tweedeklassers Dessel Sport, Deinze, Heist en Patro Eisden Maasmechelen een amateurlicentie binnen. Van de teams die sportief gezien nu al zeker zijn van een plekje in de amateurliga blijkt dus enkel rode lantaarn Coxyde nog geen zekerheid te hebben.

Derde klasse

Bij de derdeklassers kregen Beerschot-Wilrijk, Luik, Sporting Hasselt, Berchem Sport, Oudenaarde, Rupel Boom, VW Hamme, Bocholter VV, Dender EH, FC Oosterzonen et OLSA Brakel een amateurlicentie.

Van de teams die momenteel de top 6 bevolken in 3A en 3B was er dus nog geen goed nieuws voor Londerzeel (2e in 3A), Sint-Eloois-Winkel (3e in 3A), Eendracht Aalst (6e in 3A), Ciney (4e in 3B) en Hamoir (6e in 3B).

Bron: http://koningvoetbal.be
Westen (Roeselare)
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 mei 2014, 11:30

Re: Amateur liga

Bericht door Westen (Roeselare) »

Phoosten, we moeten realistisch zijn. Ik leg me op een eervolle (Nu ja, geen enkele overwinning meer sinds februari eervol?) manier neer bij het afscheid van het profvoetbal... Verander je pronostiek maar.
DAVILA
Berichten: 4132
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Amateur liga

Bericht door DAVILA »

De competities lopen stilaan op hun einde, met nog twee matchen te gaan in tweede en derde zou de D1 er zo kunnen uitzien:
Uit tweede klasse: KSK Heist - Patro Eisden - Dessel (geen licentie voor 1B) - Geel - Virton - Seraing - Koksijde (indien licentie voor D1) - Deinze - waarschijnlijk Roeselare of Lierse
Uit derde A Hamme (zeker) - mogelijk St Eloois Winkel - Dender - Londerzeel - Aalst - Oudenaarde
Uit derde B Beerschot/Oosterzonen/Bocholt (twee van deze drie zeker) - mogelijk Hasselt - Berchem - Boom

Idealiter voor mij:
Heist-Patro-Dessel-Geel-Virton-Seraing-Koksijde-Deinze-Lierse-Hamme-Beerschot-Oosterzonen-Aalst-Berchem-Boom-Dender (of Hasselt)
Vandaag om 16h45 kunnen we dit lijstje al bijstellen ;)
DAVILA
Berichten: 4132
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Amateur liga

Bericht door DAVILA »

Beerschot en Oosterzonen stijgen naar D1 na winst op Ciney en winst Oosterzonen thuis 3-0 Bocholt speelt eindronde
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Amateur liga

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef:Beerschot en Oosterzonen stijgen naar D1 na winst op Ciney en winst Oosterzonen thuis 3-0 Bocholt speelt eindronde
...en Davila, wat lezen we in het matchverslag: " Dethier knalde vanop ruim twintig meter onhoudbaar in de winkelhaak. "
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Amateur liga

Bericht door eSKaa »

Roeselare en Lierse wrs beiden 1B, WS Bruxelles krijgt nu voor het BAS geen licentie, en gaat naar 2e Amateur. Uit 3e komt een extra ploeg op. (Mijn scenario)..

Coxyde heeft trouwens intussen de licentie voor amateurvoetbal binnen dacht ik, Davila..
DAVILA
Berichten: 4132
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Amateur liga

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef:
DAVILA schreef:Beerschot en Oosterzonen stijgen naar D1 na winst op Ciney en winst Oosterzonen thuis 3-0 Bocholt speelt eindronde
...en Davila, wat lezen we in het matchverslag: " Dethier knalde vanop ruim twintig meter onhoudbaar in de winkelhaak. "
Als hij dat in Heist 15 keer doet mag iedereen mij uitlachen van minuut 1 tot 90 :D :D :D
Plaats reactie