Yves Van Borm

Niet wedstrijd gebonden info over het 1ste elftal.
Plaats reactie
Dabo
Beheerder

Yves Van Borm

Bericht door Dabo »

Yves Van Borm, vorig seizoen nog T1 bij Cappellen en een hele brok ervaring in 1ste nationale, wordt de opvolger van Maxime Annys. “Het voelt goed om opnieuw aan de slag te gaan.”

Van Borm zat zonder club sinds hij halverwege vorig seizoen opstapte bij Cappellen. “Het begon wel opnieuw te kriebelen, toen vorige week de eerste coaches van het seizoen opstapten”, aldus de ervaren trainer. “Dan hoop je ook dat ze aan jou denken. We hebben meteen heel goeie gesprekken gehad, en Heist is en blijft gewoon een hele mooie club. Ze hebben een zeer stevige wedstrijdmentaliteit, en daar hou ik van.”

Voor Van Borm, die gepokt en gemazeld is in 1ste nationale, is Heist uiteraard geen nieuwe club. “Ik ken de reeks vanbinnen en vanbuiten, dat was ook een reden dat de club aan mij had gedacht. En Heist is voor mij vooral een heel moeilijke ploeg om zelf tegen te spelen. Alleen: ik heb nog geen enkele speler van Heist zelf gecoacht. Op dat gebied gaat het volgende week een beetje een eerste schooldag zijn (lacht).”

Bron: GVA
DAVILA

Re: Yves Van Borm volgt Maxime Annys op als coach van K.Sk Heist.

Bericht door DAVILA »

Ervaring zat: coachte 614 matchen in alle nationale reeksen behalve in de profreeksen
DAVILA

Re: Yves Van Borm volgt Maxime Annys op als coach van K.Sk Heist.

Bericht door DAVILA »

Als speler een 150 matchen in derde en vierde klasse
Dabo
Beheerder

Re: Yves Van Borm

Bericht door Dabo »

Yves Van Borm pakt uit met verrassende quote: “Heist moet een ploeg hebben voor de linkerkolom van eerste nationale”

Op vijf speeldagen van het einde van de competitie staat KSK Heist nog altijd moederziel alleen op de laatste plaats in eerste afdeling. Zelfs winst zaterdag tegen de beloften van Antwerp lijkt de degradatie niet meer te kunnen afwenden. Trainer Yves Van Borm pakt uit met een verrassende quote, maar er zit veel logica in.

Heist heeft al zeven punten achterstand op Cappellen en Merelbeke, negen op Antwerp B. Rooskleurig is de situatie allerminst. Trainer Yves Van Borm heeft voldoende voetbalkennis in huis om één en ander juist in te schatten. “Zo lang het wiskundig kan, moeten we er blijven in geloven. Dat zijn we aan onszelf, de club en de supporters verplicht. Ik ben tegelijkertijd realistisch genoeg om te beseffen dat het kalf bijna verdronken is. Of we dan al naar volgend seizoen lonken? Zeker en vast. Heist moet een ploeg hebben voor de linkerkolom in eerste afdeling.”

Dubbel doel

Eerste nationale? Het gaat volgens Yves Van Borm niet om een verspreking. “U heeft dat goed gehoord. Eerste nationale. Als er toch een wonder zou gebeuren, moeten we klaar zijn om volgend seizoen een goed figuur te slaan in eerste nationale. Uiteraard is er meer. Als we uitgaan van een scenario in tweede afdeling, moeten we een ploeg ter beschikking hebben die meteen slagkrachtig is. Het niveau in tweede mag niet onderschat worden. Dat zien we aan promovendi als Hasselt, Ninove, Lyra-Lierse en Belisia. Die draaien allemaal dit seizoen mee in de top van eerste afdeling. Een goede ploeg hebben om opnieuw te promoveren volstaat niet, je moet een topploeg hebben. Daar wordt momenteel op een serene manier achter de schermen werk van gemaakt.”

Groot verschil

Na Nieuwjaar kende Heist best wel een degelijke periode en werden er punten gepakt. Yves Van Borm bevestigt. “In de eerste helft van het seizoen had ik dertien fitte spelers op training, na de winterstop achttien. Het is een groot verschil. Het leverde punten op, maar niet genoeg. De enige constante was dat we niet constant genoeg waren. Vorig weekend was dat nog het geval tegen Lyra-Lierse. Het is aan ons om te antwoorden tegen Antwerp.”

Bron: HLN
DAVILA

Re: Yves Van Borm

Bericht door DAVILA »

Hoopvolle woorden van onze coach.
Toch benieuwd hoe de club dit gaat oplossen.
Scorende spelers in tweede en derde nationale die we zouden kunnen oppikken zie ik niet direct.
De topschutters in die reeksen faalden in eerste/tweede nationale.
Jongere aanvallers met potentieel zie ik niet direct tenzij men die bij een profploeg gaat halen maar dat is een ander verhaal.
Of haalt Michel zijn toverstok nog eens boven zoals hij in het verleden al deed of heeft hij familie bij de Nationale Bank ? 😉
Plaats reactie