K.SK. Heist - VK Ninove 1-1

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Dabo
Beheerder

K.SK. Heist - VK Ninove 1-1

Bericht door Dabo »

We ontvangen KVK Ninove. Onze gasten legden al een knap parcours af, maar behaalden de meeste van hun punten wel thuis. Aan onze jongens om ons thuisvoordeel dus eens te verzilveren!

Bij Ninove speelt Emhandi, ex KSK Heist.
scheirske

Re: 23/11/2024 - 20:00 - K.SK. Heist - VK Ninove

Bericht door scheirske »

Aanwezig natuurlijk!
Met de zoon...en nog 2 kameraden.
Komaan!
Tis niet voorbij begot!
scheirske

Re: 23/11/2024 - 20:00 - K.SK. Heist - VK Ninove

Bericht door scheirske »

Dikverdiend punt boys!
Absoluut niet gestolen.
Johan Gazon

Re: K.SK. Heist - VK Ninove 1-1

Bericht door Johan Gazon »

Een lichtpuntje in de duisternis !!!
Vrij goede match van KSK Heist tegen toch een hoog geklasseerde ploeg.
Scott Bitsindou lijkt me een aanwinst en een type dat we nodig hadden in het middenveld. Mist nog wat snelheid en uithouding, begrijpelijk als je een jaar niet hebt gevoetbald.
Nu nog wat gekwetsten die terugkomen en we kunnen beginnen aan een inhalings-offensief !
Komaan K.SK Heist !!!
hesteneer 2.0

Bericht door hesteneer 2.0 »

Ik heb blijkbaar toch wel een andere match gezien.
Eerste helft was er wat meer balbezit dan Ninove, maar we komen zelf 1x heel goed weg met een geharrewar in de kleine carré en hebben zelf niet 1 kans gecreëerd (mede door 2 hele degelijke verdedigers bij hen)
Tweede helft beginnen we zeer slecht met de 0-1 tot gevolg om daarna in de match te blijven met een wereldsave van Fré. Met een gewone keeper staat het 0-2 en eindigen de match met 0-4.
Gelukkig valt voor ons de 1-1 en kunnen we mits een beetje sluwheid van Colman 2-1 maken ipv de bal "af te pakken" van Mathieu. Vanuit ons standpunt was dat dom en terecht hoffsaait, maar aan de reacties van de bank te zien kan ik hier ook mis zijn.
Lichtpunt voor mij was wel onze nieuweling. Voor 1 week bij de groep te zijn vond ik hem heel goed & sober spelen. Sterk in duel gedurende een hele match. Hier zit wel muziek in.

Voor mij het grote probleem blijft toch de manier waarop de spelers met mekaar omgaan. Mike laat in minuut 62 (pure gok) een bal dom onder voet rollen => bal gaat buiten. In minuut 64 (pure gok) verspeelt Axel de bal en gaan onze kapitein efkes Axel de huid volschelden. Tis echt belachelijk.
Om dan enkele minuten later Axel te laten liggen op de grond, met in beide benen krampen. Onze vriend Carrasco stond doodleuk zen kousen op te trekken na een absolute NONMATCH van deze kerel. Tis echt belachelijk x2

Anyway...we spelen gelijk tegen nummer 5 dus laten we positief afsluiten. Volgende week een 3 punter en we zijn vertrokken.
Johan Gazon

Eindelijk een punt voor Heist: “We zijn nog lang niet dood”

Heist speelde 1-1 gelijk tegen Ninove, de thuisploeg haalde in de tweede helft een 0-1 achterstand op. En het zag in blessuretijd de winnende treffer afgekeurd voor buitenspel.

GEERT FIERENS

Bijzonder veel commotie was er bij de afgekeurde goal van Troonbeeckx. Die scoorde maar de lijnrechter stak de vlag omhoog want die had ook gezien dat Colman nog aan de bal zou zijn geweest in die actie. Tot in de catacomben werd er een hele tijd getrokken, geduwd en geroepen. Dan maar de vraag voorleggen aan Yves Van Borm, de coach van Heist. “Naar mijn gevoel was het een juiste beslissing van de scheidsrechter, al voeg ik er direct aan toe dat ik heel graag de beelden wil zien om een eindoordeel te vellen.” Van Borm kon leven met de punt­deling. “Ik hoor dat mijn collega van Ninove beweert dat zij altijd hadden moeten winnen. Dan heeft die toch een andere match gezien. Ik zag een partij met veel inzet van beide ploegen. En ik zag ook dat mijn ploeg voor het eerst in een viertal weken is blijven strijden tot de laatste minuut en tot de laatste minuut uitzicht had op een goed resultaat. We zijn nog lang niet dood.”

Bitsindou maakt debuut
Scott Bitsindou werd deze week aangetrokken door Heist en de centrale middenvelder startte meteen in de basis. “We hadden meer verdiend dan een punt”, begon Bitsindou. “Het was pech dat we heel vroeg in de tweede helft al direct op achterstand kwamen. Het gelijkspel vind ik terecht en of het buitenspel was bij de afgekeurde 2-1 weet ik niet. Waarom ik voor Heist gekozen heb? Het is een opportuniteit. Deze club kwam voor mij op het goede moment. Op dit resultaat moeten we bouwen. Ik ben optimistisch voor het verdere verloop van de competitie. Als we grinta spelen dan heb ik er het volste vertrouwen in.” Trainer Yves Van Borm was tevreden over het debuut van Bitsindou. Van Borm: “Hij heeft uitstraling en er was veel rust aan de bal. Het was er niet aan te zien dat hij een achttal maanden niet gespeeld heeft.” Al vroeg in de match moest Vande Cauter naar de kant met een blessure aan de bil.

Bron: GVA
Johan Gazon

Wat Ninove vond van de match tegen K.SK Heist !

KVK Ninove schiet zichzelf in de voet tegen rode lantaarn: “Het gevolg van een opeenstapeling van fouten”

Heist-op-den-Berg/Ninove - Een dipje dreigt voor KVK Ninove, dat op bezoek op hekkensluiter KSK Heist op een pover 1-1-gelijkspel bleef steken, waardoor de promovendus een magere 2 op 9 laat optekenen. Steve Bael bracht Ninove met zijn eerste baltoets op voorsprong, maar een misser van Lorenzo Matarrese werd cash betaald.
Wim Redant

Thuisdoelman Fré Van Aerschot moest meteen vol aan de bak op een poging van Jari De Vriendt, die een ontzette vrijschop van Marco Hertveldt verlengde. Heist reageerde fel. Een voorzetschot dwarrelde op de lat. Een knal van de Heistse aanvoerder Mike Smet, vaste waarde bij FCV Dender tot de komst van Timmy Simons, belandde op het dak van het doel. Een kopbal van Alain Lufira werd van de lijn gekeerd, maar de brilscore bleef op het bord na een ontgoochelende eerste helft van de bezoekers. Coach Dave Van Waes liet tijdens de rust Steve Bael intensief opwarmen en haalde Stéphane Chirishungu naar de kant.
Xander Balcaen krijgt zijn kans en scoort belangrijke gelijkmaker: “Wat er dan door je heen gaat, is moeilijk te beschrijven”
Die wissel bleek een gouden zet. Hertveldt bediende Bael en de Ninovieter liet de netten trillen. “Een leuke binnenkomer hé”, lacht de Ninoofse joker. “Ik stond lang aan de kant. Na mijn revalidatie moest ik dan ook nog eens een speeldag brommen na dubbel geel bij de B-ploeg. Vorige week mocht ik al een halfuur proeven. Deze keer kreeg een volledige helft om me te tonen.” Bael viel scherp in en zorgde na een doorsteekpass van Hertveldt voor een loepzuivere assist op Maxim Meert, maar die strandde op de vuisten van de thuisdoelman. Bij een uitbraak werd Bael afgeblokt. “Misschien talmde ik daar net iets te lang.” De Vriendt kopte een voorzet van de ook al ingevallen Joshi Mariën over.

Logische werkpunten
De slotfase draaide uit op een sof voor Ninove. Na een gemiste interceptie van Matarrese prikte Jef Colman de Heistse gelijkmaker tegen de netten. Na een onderschepte bal bij het uitverdedigen van Jarno Jourquin slikte Ninove zelfs een tweede treffer, maar de lijnrechter bracht redding voor buitenspel. “Ik vind niet dat we Matarrese de zwartepiet moeten toeschuiven”, verdedigt Bael de verdediger. “Het was het gevolg van een opeenstapeling van fouten. De uittrap van de doelman werd ongehinderd verlengd waarbij onze defensie ook niet goed in positie stond. Het was wel een vermijdbare treffer. We betalen misschien wel leergeld als promovendus terwijl ook vele jonkies pas komen piepen. Werkpunten zijn dus logisch. In deze reeks is een achterstand wegwerken ontzettend moeilijk omdat ploegen zich dan terugtrekken in een strakke organisatie. In die zin hadden we onze voorsprong niet meer uit handen mogen geven. Voor de tegentreffer vertoefden we vijf minuten lang in balbezit op de Heistse helft. Uiteraard mochten we opzoek gaan naar een tweede treffer, maar je mag de organisatie daarbij niet in gevaar brengen”, legt Bael de vinger op de wonde.

Bron: Het Nieuwsblad
Plaats reactie