AFC Tubeke - Ksk Heist 2-1

DAVILA

Re: 05/01/2013 AFC Tubeke - Ksk Heist

Bericht door DAVILA »

Inbrekers brachten een bezoek aan het Stade Leburton van Tubeke

Slecht nieuws voor Tubeke. De club uit Waals-Brabant kreeg vorige week een transferverbod opgelegd en werd zondag bovendien het slachtoffer van een diefstal.

Volgens la Capitale werden er zeven kistjes met geld gestolen uit het Stade Leburton. "Ik ben er niet zeker van, maar ik denk dat de feiten zich zondagvoormiddag hebben voorgedaan", aldus een aangeslagen manager Guy Brison. "Zeven kistjes met geld werden meegenomen. Het gaat om duizenden euro's."

De inbraak komt wel bijzonder ongelegen voor Tubeke, dat momenteel met een transferverbod kampt. "Het is duidelijk dat we hierdoor vertraging zullen oplopen. We moeten nog juist onderzoeken hoeveel geld er gestolen is. Dit komt ons zeer slecht uit, aangezien de wintertransferperiode eraan komt. Deze diefstal gaat ons in elk geval niet helpen, laat dat duidelijk zijn", besluit Brison.

Bron:(TV | @VoetsThomas

Zeven !!! kistjes ????
Normaal zet men geld op een rekening tenzij... ;)
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Dat hangt er van af welke kleur dat geld heeft zeker...
DAVILA

Bericht door DAVILA »

DAVILA schreef:Daarom waag ik mij niet aan een opstelling... Ik wou maar aangeven dat we misschien dikker in de centrale verdeigers zitten dan we denken: naast Grant en Van Dooren: Put, Moeyersons, Neven, zelfs Verdonck...
Laat Cis maar kiezen ;)
En hij kiest er toch ene die niet op mijn lijstje staat zeker... Vander Putte... Merçi Cis :D
DAVILA

Re: AFC Tubeke - Ksk Heist 2-1

Bericht door DAVILA »

Tubize a assuré l’essentiel face à Heist (2-1)(05/01/2013)
© Montage DH
Revivez Tubize-HeistLes Brabançons font la bonne opération et grimpent à la 5e place du classement

Samedi soir, pour la compte de la 19e journée du championnat de division 2, Tubize s’est logiquement imposé face à Heist (2-1).

Malgré une large domination des Sang et Or face à l’avant-dernier du classement, tout s’est joué dans le dernier quart d’heure. À la 78e minute, sur un centre d’Andreï Camargo, excellent hier, Hervé Onana contrôlait et pivotait avant de canonner dans la lucarne (1-0).

L’AFC semblait alors sur le velours mais quatre minutes plus tard, Jimmy Fockaert, bien lancé en profondeur, échappait à la vigilance de la défense locale pour égaliser. Un vrai hold-up, certes, mais son lob somptueux ne laissait aucune chance à Damien Lahaye (1-1).

Néanmoins, dans la foulée, Onana reprenait victorieusement de la tête un coup-franc de Camargo (2-1).

Au classement de la Belgacom League, Tubize (30 points) occupe désormais la 5e place. Dans la course au tour final, les Sang et Or semblent plus que jamais en embuscade.

Edgar Makanga

AFC TUBIZE – KSK HEIST 2-1
AFC TUBIZE : Lahaye; Camargo, Dussenne, Vinamont, Steens; Neels; Wallaert, Liard (81e Garlito); Becker (75e Larivière), Ambroise (90e + 1 Posluszny), Onana.
KSK HEIST : Thys; Vanderputte, Grant, Vandenbroeck, Pittoors; Neven, Webers; Ozcan (72e Stevens), Fockaert, Rymenants (63e Criel); Vermeiren..
ARBITRE : M. Garcia.
AVERTISSEMENTS : Neven, Camargo, Vermeiren, Webers, Dussenne, Vanderputte, Vinamont, Pittoors.
LES BUTS : 78e Onana (1-0), 82e Fockaert (1-1), 84e Onana (2-1).

Edgar Makanga
Bron: La Capitale

Kort vertaald: ondanks grote dominantie van Tubize over de voorlaatste van het klassement, speelde alles zich af in het laatste kwartier. Op vrije trap van Camargo controleert Onana en schiet in de draai in de winkelhaak - Heist pleegt een echte 'hold up' door vier minuten later te scoren: Fockaert diep gestuurd klopt de keeper met een onberispelijke lob. Opnieuw Onana, opnieuw op vrije trap van Camargo, houdt de verdiende punten thuis.

Opnieuw verlies met één goal verschil... Jimmy scoort dan 9 minuten voor tijd maar het punt is ons (verdient of niet) niet gegund... Helemaal in de lijn van het seizoen...
Wees nu realist: leg uit de huidige ruime kern een ploeg vast voor volgend jaar, speel daar het jaar mee uit en vul dan die éen ontbrekende positie in (suggestie: Wuyts, van Ruytinck en consoorten moeten we niet dromen).
Treuzelen nu zal zijn weerslag hebben op volgend seizoen en dat hoeft niet, we hebben genoeg kwaliteitsvolle spelers.
Peter

Bericht door Peter »

Dit was ideale match voor een 0-0.

Als het dan 1-0 wordt (na te slap verdedigen want als speler van 1m65 in grote baklijn bal ongehinderd mag aannemen op borst, rustig mag draaien en dan heerlijk binnenknallen in de pin...ja dan verdedig je te zwak...maar ja aan elke doelpunt gaat een fout vooraf natuurlijk) denk je, "doeme weer net niets vandaag".

Maar kijk, plots komt Jimmy alleen voor keeper en werkt heerlijk af!

En dan mag opnieuw diezelfde speler inkoppen vanop penaltypunt en verkijkt keeper zich (zo leek het toch van ver) en dan denk je...."ja 't is weer van da, het mag niet zijn!"

Wat hebben we vandaag/gisteren geleerd...we hebben geen spits nodig...we moeten nen dwerg zoeken ;)
Ach ja, hele ploeg heeft hard gewerkt maar dat volstaat dit seizoen niet voor punten in tweede klasse.
Op naar volgende week voor dan hopelijk nog wel eens punten ?!

Ah ja trouwens dikke schande waar je als bezoekende supporter doormoet om aan stadion te geraken in tubize.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Peter schreef:Ah ja trouwens dikke schande waar je als bezoekende supporter doormoet om aan stadion te geraken in tubize.
Ik had het na het eerste jaar tweede begrepen: men ziet bezoekende supporters liever niet komen...

Ik ga niet terug beginnen zagen maar Gorbatsjov wist het in de tijd al 'perestrojka', Obama weet het 'change' en Bart De Wever weet het 'verandering', enkel Swa De Keersmaeker en zijn Muppet Show weten het niet :D

Ik citeer Ariel Jacobs, nu trainer bij Kopenhagen ook niet direct het grootste voetballand, in HNB van dit weekend:
'Wat is er in Denemarken nog beter ?
De stadions. Kijk ons Parkenstadion is natuurlijk fantastisch. Als het weer slecht is, worden de fans verwittigd dat het dak zal dicht zijn. Dan zitten ze in een verwarmde zaaL. (En daar is dan nog een winterstop in dec jan feb !) Op één club na zien alle stadions er tiptop uit. Over de velden: ... bij het begin van de winterstop op 9 dec oogden ze nog allemaal als biljartlakens... enz.'

Wat doet men hier ? De supporters wegjagen !!! :evil:
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Ik onthou het positieve: Jimmy maakt zijn eerste. En hoe! Eerder daarvoor ook al een schot op doel na een mooi afleggertje. Ik denk dat hij nu wel op zijn plaats stond. Met de afwezigheid van Criel de komende 2 weken zal hij zichzelf nog eens kunne bewijzen.

En er nog een 15-tal maken dit seizoen ;-)
DAVILA

Bericht door DAVILA »

DAVILA schreef: Opnieuw verlies met één goal verschil... Jimmy scoort dan 9 minuten voor tijd maar het punt is ons (verdient of niet) niet gegund... Helemaal in de lijn van het seizoen...
Wees nu realist: leg uit de huidige ruime kern een ploeg vast voor volgend jaar, speel daar het jaar mee uit en vul dan die éen ontbrekende positie in (suggestie: Wuyts, van Ruytinck en consoorten moeten we niet dromen).
Treuzelen nu zal zijn weerslag hebben op volgend seizoen en dat hoeft niet, we hebben genoeg kwaliteitsvolle spelers.
Voor een goed begrip: bij die 'kwaliteitsvolle spelers' behoort ook Jimmy, het zal misschien moeilijk zijn hem in derde te houden... Ik bedoel dichter bij huis zijn ook mogelijkheden voor hem.
hesteneer

Bericht door hesteneer »

idd eskaa, nu stond hij op zijn plaats.
2x op doel getrapt; 1x sjakkos met een wereldgoal. tja...dan is alles gezegd zeker?
DAVILA

Bericht door DAVILA »

hesteneer schreef:idd eskaa, nu stond hij op zijn plaats.
2x op doel getrapt; 1x sjakkos met een wereldgoal. tja...dan is alles gezegd zeker?
Dan heb ik goed nieuws: Jimmy ligt net als Bram nog onder contract volgend seizoen. Den Bart tot 2017, al de anderen einde contract op het einde van dit seizoen.
eSKaa

Bericht door eSKaa »

'Onder contract' is een ruim begrip. Wat zijn de uitzonderingen en dergelijke? Moesten wij zakken, ben ik maar zeker van 2 man: Grant en Thys. Al de rest, geen idee van. Webers houden in 3e, zou een mirakel zijn. Maar een broodnodig.

Jimmy, dees bericht, persoonlijk tot u: Bol het ni af gast! ge hebt geen idee in wat voor leuke club ge terecht gekomen bent! 2e of 3e klas, bij ons gaat ge u meer thuis voelen dan waar dan ook!!!
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Jimmy voor één jaar getekend ? Dan is mijn bron verkeerd: bij de voorstelling van de kern bij het seizoensbegin in GVA stond bij contractduur Fockaert '2014. Mja, zoals al gezegd enkel de datum en de prijs klopt in de gazet... ;) '
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

-------------------------------

Eerste competitiegoal van Jimmy Fockaert brengt SK Heist geen baat: ‘Hopelijk is dit een nieuwe start'

Jimmy Fockaert, die in Heist nog niet aan de verwachtingen kon voldoen, kreeg van trainer Cis Bosschaerts tegen Tubeke nog eens een speelkans. Hij bedankte met een doelpunt. Zijn allereerste. Maar het bracht geen baat.
Jimmy Fockaert kreeg voor de eerste match van het nieuwe jaar verrassend de voorkeur op Thomas Stevens. Hij hield ook Bram Criel, wiens schorsing pas volgend weekend ingaat, op de bank.

Toen de aanvaller uit Sint-Lenaerts kort voor het einde gelijkstelde, kon zijn geluk helemaal niet meer op. Wél was het maar van korte duur, want nauwelijks twee minuten later viel een tweede Waals doelpunt en was een dertiende Heistse nederlaag een feit.

‘Ik was aangenaam verrast dat ik in Tubeke mee starten', vertelt Fockaert. ‘En het deed nog meer deugd om eindelijk dat eerste doelpunt te scoren. Tot mijn grote opluchting. Wél was het spijtig dat Tubeke nadien nog scoorde en mijn treffer ons niets opleverde.'

Met zijn jongste prestatie laat de man, die de afgelopen drie seizoenen bij Hoogstraten in derde klasse 75 keer scoorde, maanden doffe ellende achter zich.

‘Ik kon tot voor zondag mijn overstap naar Heist bezwaarlijk geslaagd noemen', beseft hij goed. ‘Nochtans beschouw ik die evenmin als mislukt. Laat ons zeggen dat de omstandigheden niet in mijn kaart speelden. Het ging met mij niet goed, omdat het niet goed liep met de ploeg.'

‘Als spits word je vlugger op resultaten afgerekend. Zeker als je niet tot scoren komt, terwijl je precies daarvoor werd aangetrokken.'

Fockaert lag nochtans onmiddellijk goed in de groep.

‘Ik werd goed opgevangen. Wat de entourage betreft, heb ik het best naar mijn zin. Maar anderzijds ben ik teleurgesteld in het feit dat ik zo weinig speelde. Ik kwam een half dozijn wedstrijden aan de aftrap. Dat had ik mij bij mijn komst naar Heist iets anders voorgesteld.'

Of het niveauverschil daar mee te maken heeft?

‘Dat denk ik niet. Niet alleen met mijn doelpunt, maar ook met mijn prestatie tegen Tubeke heb ik aangetoond dat ik tweede klasse aan kan. Ik hoop dan ook dat dit een nieuwe start voor mij betekent en dat ik Heist in de tweede seizoenshelft nog wat kan bijbrengen.'

Bron: http://www.sportwereld.be
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Net de beelden gezien, en ik voel mij eigenlijk wel redelijk bedrogen door de scheids. 5 gele kaarten, waarvan 1 terechte. Een simpele terugspeelbal is in Tubeke blijkbaar nog steeds toegelaten (minuut 3.35 denk ik)... Niet dat het uitgehaald had, maar soit, ge snapt het wel. Als het ni meezit, zit niks mee...
Plaats reactie