K.SK. Heist - Thes Sport Tessenderlo 0-1

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Dabo
Beheerder

K.SK. Heist - Thes Sport Tessenderlo 0-1

Bericht door Dabo »

Onze eerste thuiswedstrijd is achter de rug. Bedankt voor de grote opkomst. Helaas konden we niet winnen van OHL U23, maar toch kijken we na het gelijkspel van vorige week met opgeheven hoofd vooruit naar de wedstrijd tegen Thes Sport.

De Limburgers hebben al drie wedstrijden niet meer van ons kunnen winnen. De laatste keer dat Thes Sport nog eens van onze Zwanen kon winnen is al geleden van 2022. Vorig jaar wisten we voor eigen volk te winnen met 4-1, dankzij onder meer twee goals van Jef Colman.

Vorige speeldag kwam Thes Sport niet in actie, hun wedstrijd tegen Lyra-Lierse werd verplaatst. Hierdoor staan de Limburgers op een veertiende plek in het klassement, nadat ze ook hun eerste wedstrijd de mist in gingen (2-1 op Cappellen). In hun rangen loopt met o.a. Sam Vanaken (broer van), Tim Jeunen, Nico Hulsmans en Kenneth Kerckhofs heel wat ervaring rond. Ze haalden deze zomer ook heel wat versterking binnen, waaronder Yannick Reuten (Lokeren), Andries Claes (Tienen), Senda Mukandila (Lierse)…

Ons ging het vorige week iets beter af. Na lang op achtervolgen aangewezen te zijn tegen OHL U23, wisten we in minuut 77 tóch te scoren, dankzij Kobe Lemmens. Door dit gelijkspel zijn we toch al enkele plaatsen gestegen in het klassement, naar de elfde plek.

De weergoden beloven ons veel goeds. Zaterdag wordt er goed weer voorspeld in het Gemeentelijk Sportcentrum. Beleef het samen met ons en schreeuw onze Zwanen naar de overwinning!
scheirske

Re: 14/09/2024 / 20:00 / K.SK. Heist - Thes Sport Tessenderlo A

Bericht door scheirske »

Aanwezig met de zoon!
hesteneer 2.0

Bericht door hesteneer 2.0 »

Ik onthoud vooral dat Reuten daar speelt ;)
scheirske

Bericht door scheirske »

Reuten boaten...Reuten boaten...
Staat de tent al? 😂😂
scheirske

Bericht door scheirske »

Wat een zure nederlaag.
Ok...tweede helft 5 kansen gehad.
Zij amper iets.
Maar ze gaan wel met de 3 punten lopen.
Toch wel 1 van de minst goede matchen dat ik van Heist ooit heb gezien.
Dramatische passing met momenten..
Spelers die niet op hun juiste plaats staan..
Tja.
Volgende week in Dessel zijn we weer present.
Hopelijk onze 11 ook wakker!
hesteneer 2.0

Bericht door hesteneer 2.0 »

We begonnen eigenlijk niet slecht aan de wedstrijd. Redelijk goed baltempo, maar kwamen helaas niet aan kansen toe. Dat telde ook voor Thes, die gedurende een hele match niet aan onze goal geweest zijn. Tweede helft enkele kansen op een (verdiende) gelijkmaker, maar zover kwam het helaas niet.
Deze nederlaag hebben we enkel en alleen aan onszelf te danken, net zoals het verlies in Cercle. Als je bv speelt met Mathieu in de verdediging heb je als trainer helaas geen besef van de kwaliteiten die bepaalde spelers in zich hebben. Ik vrees ook dat het in de spelersgroep zelf ook wat meer mag beginnen te leven want toen Maxim (hopelijk niet te zwaar) geblesseerd op het veld lag moest een speler van bank afkomen om hem te helpen. Op handen en knieën is hij van het veld gekropen zonder dat ook maar 1 iemand kwam kijken. Bedroevend van de ganse ploeg en eigenlijk een dikke vette schande dat kan gebeuren.

Mijn conclusie: nog ZEER veel werk aan de winkel met de moeilijke, maar mooie, affiches in het vooruitzicht!
Dabo
Beheerder

Re: K.SK. Heist - Thes Sport Tessenderlo 0-1

Bericht door Dabo »

Maxime Annys en Heist wachten ook na derbyverlies tegen Thes nog op eerste zege: “Geen sprake van rancune tegenover mijn ex-club”

Voetbal eerste afdelingMet één op negen kan men bij KSK Heist moeilijk over een geslaagde competitiestart spreken. Toch is er in dit stadium van de competitie allerminst reden tot paniek. Alleen zal de ploeg dan wel vlotter tot scoren moeten komen. De derby tegen Thes ging met 0-1 verloren.

Trainer Maxime Annys legt na de nederlaag tegen zijn ex-club de vinger op de wonde. “Normaal gezien vinden trainers hun voorbereiding op het seizoen geweldig. Ik niet. Uiteraard zag ik veel positieve punten, maar ik zag ook dat we een geweldig scorend probleem hadden. In één van de eerste oefenmatchen traden we thuis aan tegen Hasselt. Het werd 1-1. Die avond hadden we minstens drie keer meer moeten scoren. Het duel was kenmerkend voor onze voorbereiding en die tendens zet zich nu door in de competitie. Op Cercle Brugge verloren we met 4-2, thuis tegen OHL werd het 1-1. Als we onze kansen hadden afgewerkt, hadden we zes op zes kunnen pakken. Ook tegen Thes zat er meer in. Van rancune tegenover mijn ex-club was trouwens helemaal geen sprake.”

Verzachtende omstandigheden?

Kunnen er excuses ingeroepen worden? Annys nuanceert terecht zijn antwoord. “Ja en neen. Het klopt dat enkele nieuwe spelers moesten ingepast worden. Sommige spelers voetbalden vorig seizoen in een lagere reeks, andere spelers zijn jong. Op zich besef ik dat je die jongens wat tijd moet geven. Anderzijds voetballen we op een niveau waar de spelers weinig tijd gegund kan worden. Ik mis ook enkele spelers. Mike Smet liep op Cercle een contractuur op. Mathis Heyselberghs kampt met een gelijkaardige blessure. Yannis Augustynen zat tegen Thes voor het eerst weer op de bank. Hij mist nog wat ritme.”

Degradatiegevaar

Na drie speeldagen is het te vroeg om verregaande conclusies te trekken, maar Annys blijft attent. “25 procent van de ploegen zal degraderen. Inderdaad, vier ploegen zullen verdwijnen uit eerste nationale. Dat is nog een laat gevolg van de coronamaatregelen. De komende weken worden daarom voor ons zeer belangrijk. Volgende week trekken we naar Dessel, zeven dagen later ontvangen we Lyra-Lierse. Die matchen moeten punten opleveren.”

Heist: Van Aerschot, Nys (87’ Boujemaoui), Sabhaoui (46’ Carrasco), Colman, Goossens (83’ Bastiaensen), Lemmens, Troonbeeckx (83’ Dierickx), Sols, Vande Cauter, Hannach (61’ Augustynen), Van Hout.

Thes: Roekaerts, Vermijl, Jeunen (90’ Mukandila), Jacquemyn, Kerckhofs, Swinnen, Vanhaeren (85’ Mele), Reuten (67’ Naqqadi), Hulsmans, Vanaken, Claes.

Doelpunt: 27’ Reuten (0-1).
Geel: Nys, Reuten, Troonbeeckx, Jeunen, Claes, Mukandika.

Bron: HLN.BE
Plaats reactie