K.SK. Heist - Belisia Bilzen SV 1-3

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Dabo
Beheerder

K.SK. Heist - Belisia Bilzen SV 1-3

Bericht door Dabo »

M A T C H D A Y ! ! !
💙⚽️🤍⚽️💚

Vanavond ontvangen we S.V. Belisia. Er rest ons weinig andere keuze dan vol voor de drie punten te gaan...

Aftrap om 20u; de wedstrijd wordt georganiseerd met gescheiden ingangen.

Komaan, SK!
scheirske

Re: 9/11/2024 - 20:00 K.SK. Heist - Belisia Bilzen SV

Bericht door scheirske »

Aanwezig straks.
Ah ja.
Supporter ben je voor altijd!
Goed of slecht...
We kunnen enkel naar boven kijken.
En hopen dat we straks de inhaalrace hebben ingezet .
Komaan boys!
scheirske

Re: 9/11/2024 - 20:00 K.SK. Heist - Belisia Bilzen SV

Bericht door scheirske »

Pijnlijk....😔😔
DAVILA

Re: K.SK. Heist - Belisia Bilzen SV 1-3

Bericht door DAVILA »

Alles is gezegd en geschreven…
Minste punten, minste goals gemaakt, meeste goals tegen.
We zijn samen met Merelbeke kandidaat degradanten.
Hoe is het zo ver kunnen komen ?

En een paar kilometers verder in een dorp met 2000 inwoners speelt een ploeg de pannen van het dak in tweede nationale…

Een fusieke a la Beerschot overwegen ?

Nog vlug een speler oppikken zal niet volstaan….
Danny Wuyts

Bericht door Danny Wuyts »

DAVILA schreef: 10 nov 2024, 12:51 Alles is gezegd en geschreven…
Minste punten, minste goals gemaakt, meeste goals tegen.
We zijn samen met Merelbeke kandidaat degradanten.
Hoe is het zo ver kunnen komen ?

En een paar kilometers verder in een dorp met 2000 inwoners speelt een ploeg de pannen van het dak in tweede nationale…

Een fusieke a la Beerschot overwegen ?

Nog vlug een speler oppikken zal niet volstaan….
Amen.
Johan Gazon

Bericht door Johan Gazon »

Dit zijn we als supporters niet gewoon geweest de laatste seizoenen !!!
Natuurlijk mochten we niet hopen op een overwinning of gelijkspel tegen een ploeg die tweede staat en goed en stevig voetbal brengt.
Wat de reden is van zulke slechte resultaten...kunnen we veel redenen opsommen !
Waar vroeger de verdediging ons sterkste wapen was, blijkt dit niet meer te zijn. Natuurlijk zijn er enkele gekwetsten die ons de das omdoen.
Eerste helft was heel zwak...tweede helft (met de nodige vervangingen) was heel wat beter met spelers die heel wat meer inzet toonden.

Doch moeten we als supporter niet de moed opgeven..de spelers uiteraard ook niet !!!
Tegen Merelbeke,die 1 puntje op ons voorstaan, zouden we moeten kunnen winnen ! Dat zou het begin kunnen zijn van een wederopstanding.

Komaan K.SK Heist !!!
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Laat ons eerlijk zijn, de aangehaalde excuses zijn een deel van de malaise.
Feit is dat onze kern ontmanteld werd de laatste twee seizoenen: Orye, Van Aerschot, Absisan, Peers, Benhamou en Lemti vertrokken en er kwam nauwelijks iets bij dat direct inzetbaar was om de subtop te ambiëren. En om alle misverstanden te vermijden : ik maak daar geen wereldspelers van maar zie eens waar ze nu meedraaien, Hasselt, topper in eerste, Lokeren 1B,Racing topper in tweede, Dessel eerste, Boom topper in tweede. Tegen de genoemde ploegen zouden wij vermoedelijk ook niet meedoen. De vertrekkers zorgden wel dat wij subtop waren in eerste.
Het zijn mijn zaken niet maar vermoedelijk zijn het budgettaire redenen die ons in deze situatie gebracht hebben.
Jammer dat het bestuur hier niet duidelijk over communiceert en dat heeft waarschijnlijk zijn legitieme redenen.

Enfin, op naarMerelbeke !
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Budgettaire redenen zijn in mijn ogen goeie redenen. Een club kan een reeks lager ook nog sjotten. Er zijn er al genoeg die zich doodgedaan hebben met ambities.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Klopt, ik heb meer matchen gezien van Heist in eerste provinciale en bevordering
dan in hogere klassen.
Enkel jammer dat er geen duiding kwam naar de supporters toe.
hesteneer 2.0

Bericht door hesteneer 2.0 »

mannekes, het ligt allemaal aan ons! WIj hebben jaren geklaagd dat we voor niks spelen...awel...nu spelen we terug voor iets!
Komaanis! ;)
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Operatie redding start nu !
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Hekkensluiter Heist gaat kansloos onderuit tegen Belisia Bilzen: “Na drie minuten kon ons plan al de vuilnisbak in”

Heist blijft de nederlagen in 1ste afdeling VV opstapelen. Tegen Belisia Bilzen kwamen de jongens van coach Yves Van Borm amper in het stuk voor, met een logische 1-3-uitslag tot gevolg. “Het enige wat we nu kunnen doen, is blijven werken”, reageerde Van Borm.

“We gingen van start met een plan, maar dat kon al na drie minuten de vuilnisbak in”, verwijst coach Yves Van Borm na het vroege doelpunt van Seong-Heon Baik. Ook daarna ging het betere van het spel naar de bezoekers en na een uur spelen had Seong-Heon Baik al een hattrick beet. Mathieu Troonbeeckx kon nog milderen tot 1-3. “Ik vond onze tweede helft nochtans best bemoedigend”, vond de aanvaller. “Na de rust hebben we Bilzen op hun helft geduwd. En ei zo na werd het ook 2-3. Hoe die bal er niet inging, is een raadsel. Volgens ons ging de bal ook over de lijn in die fase. Als we daar hadden gescoord, konden we in het laatste kwartier nog jacht maken op een gelijkspel.”

Yves Van Borm was minder opgetogen in zijn analyse. “Ik wil me niet wegsteken achter excuses over het ontbreken van de vele geblesseerden, maar deze situatie doet mij enorm veel pijn. Ik ben hier nog maar enkele weken en we halen nauwelijks punten, dus stel ik mezelf ook in vraag.”

Ziekenboeg

En hoe zit het met de ziekenboeg van Heist? “Veel goed nieuws heb ik niet te melden”, aldus Van Borm. “Goossens (kuitbeenbreuk) en Augustynen (spierscheur) vielen vorige week tegen Capellen uit en moeten voor nieuwjaar zeker niet verwacht worden. Colman kwam niet meer op het veld voor de tweede helft, want hij is niet helemaal fit. Kobe Lemmens startte op de bank om dezelfde reden. Heyselberghs moest vervangen worden, omdat hij iets voelde. Goed nieuws is er gelukkig wel over Matt Jannes, die speelde de volledige tweede helft op een overtuigende manier.”

Zespuntenwedstrijd

De hamvraag blijft: hoe kan Heist het tij keren? “Het enige wat we kunnen doen, is blijven werken. En hopen dat er heel snel een volgende overwinning komt”, gaat Van Borm verder. “Daarom is de volgende match, in Merelbeke, zo belangrijk. De laatste tegen de voorlaatste. Er is al een behoorlijke kloof met de veertiende. We hebben dringend een overwinning nodig en het hoeft niet gezegd dat de match in Merelbeke van ontzettend groot belang is.”

Die wedstrijd zal overigens zonder Mathieu Troonbeeckx gespeeld worden. Hij pakte zijn derde gele kaart tegen Belisia. “Ik besefte meteen dat ik daardoor die belangrijke wedstrijd mis”, aldus nog Troonbeeckx.

Bron: HNB

---------------------------------------------

Mike Smet staat met KSK Heist voor het eerst in zijn carrière op de laatste plaats: “Is de kwaliteit daar? Ja. Is het vertrouwen daar? Neen!”

Een ongewoon beeld in Heist-op-den-Berg: na elf speeldagen staat KSK Heist moederziel alleen op de laatste plaats in de eerste afdeling. De voorbije jaren dong het team steevast mee om de beste amateurclub van het land te worden. Nu moet men het stellen met vijf schamele puntjes en één zege. Waar loopt het fout?

Ook tegen Belisia Bilzen konden de Heistenaren de drie punten niet thuishouden. Mike Smet zucht terecht. “Als ik wist waar het fout loopt, zouden we er onmiddellijk iets aan doen. Het is moeilijk om de vinger op één wonde te leggen. Het gaat om een samenloop van verschillende factoren. We moeten een kat een kat noemen. Momenteel zitten we in de hoek waar de klappen vallen. We kunnen niet zeggen dat het goed gaat. Er zijn momenten met goed voetbal, maar er is nog geen constante.”

Meer winnaarsmentaliteit tonen

Een gebrek aan vertrouwen is één van die factoren. Smet knikt instemmend. “Is de kwaliteit daar? Ja. Is het vertrouwen daar? Neen! In het verleden heb ik nog al meegemaakt dat het vertrouwen wegkwijnde. Bij Eendracht Aalst onder andere in tweede klasse. Daar kwamen ook nog financiële problemen bij (voor de duidelijkheid: dat ik bij Heist niet het geval, red.). Als een ploeg zonder vertrouwen op het veld staat, wordt het moeilijk om te winnen. We mogen best wat meer winnaarsmentaliteit tonen, wat meer gebetenheid. De sterkte van Heist is altijd het groepsgevoel geweest. Dat is nog altijd het geval, maar iedereen moet blijven beseffen dat zagen niet veel oplost. Laat ons de mouwen opstropen. Zaterdag al op Merelbeke, want dat wordt zespuntenmatch. Nooit eerder stond ik op de laatste plaats. Ik mag er niet aan denken dat dit blijft duren.”

Blessures

Smet heeft een punt wanneer hij naar de blessurelast van de club kijkt. “Nog nooit waren we dit seizoen voltallig. Momenteel liggen Yannis Augustynen en Jasper Goossens in de lappenmand. De eerste heeft een spierscheur, de tweede zit in het gips. Zelf ben ik ook pas nu echt wedstrijdfit. In de eerste competitiematch op Cercle liep ik een kuitletsel op. Daardoor miste ik vijf matchen. Nadien moest er heropgebouwd worden.”

Heist: Van Aerschot, Dierickx (70’ Lemmens), Sabhaoui, Colman (46’Van Hout), Bastiaenssen (46’Carrasco), Troonbeeckx, Heuyelberghs (60’ De Wit), Smet, Vande Cauter, Bollen (46’ Jannes), Hannach.

Bilzen: Verhulst, Vandecaetsbeek, Spruyt, Chantrain (90’ Coolen), Baik (80’ Bongiorno), Maus, Nelissen, Stassen, Bunchukov, Valcke (71’ Lathouwers), Etien.

Doelpunten: 2’, 41’ en 59’ Baik (0-1, 0-2 en 0-3), 64’ Troonbeeckx (1-3).

Geel: Etien, Troonbeeckx, Dierickx, Bunchukov.

Bron: HLN
Plaats reactie